Monday, June 28, 2010

Cerita World Cup 2010 Pula...


Germany dan Brazil dah melayakkan diri ke peringkat SUKU AKHIR... Walaupun bukan dilahirkan atau warganegara kedua-dua negara tersebut..akan tetapi aku turut bergembira dengan kejayaan kedua-dua negara tersebut melayakkan diri ke peringkat yang seterusnya... Sejak azali lagi aku dah minat ngan dua negara ni.. bukan sebab STAR yang ada kat dalam kedua-dua team ni..tapi corak permainan yang seimbang antara 11 pemain utama... Pertahanan dan jentera serangan bermain dengan baik..tidak pernah menghampakan...

Ni jangkaan aku lah yang kedua-dua pasukan ni akan berjumpa dalam final seperti Piala Dunia 2002.. keputusan tidak pasti lagi.. Tapi mungkin Brazil menang kot..hahahaha

Ozil adalah pemain yang baru masuk dalam senarai pemain yang aku minat..tidak sangka mainan Ozil sangat baik berbanding dengan umurnya... Tidak salah jika nak katakan yang Ozil bermain lebih baik berbanding Ballack.. Ballack ok juga..tapi dia tidak maintain..contohnya masa main final Euro dulu... Harap-harap Ozil ni dapat teruskan prestasinya dan membawa pasukan Germany ke final..sebab lepas ni yang menunggu kat suku akhir adalah pasukan yang sangat hebat iaitu Argentina.. memang sangat susah nak kalahkan pasukan ni.. tidak macam England.pasukan ni ramai pemain yang rajin2.. terutamanya Tevez... setiap perlawanan..mutu permainannya semakin meningkat.. Messi pun bermain ngan baik..cuma tak tau nape tak de nasib je nak score...sian Messi..

Cite tentang Brazil plak.. Aku dulu tak yakin sangat dengan barisan hadapan Brazil terutamanya bila Ronaldhinho tidak diserapkan dalam pasukan.. Tapi jangkaan aku terus meleset.. Barisan hadapan Brazil bermain dengan sangat baik.. Fabiano tak lincah sangat cuma ketajaman di di dalam kotak penalti membuatkan aku mula meminati pemain ni.. kelemahan ni dapat di bantu dengan kelincahan Robinho... Kaka lepas main ngan Real Madrid.. macam tak best je mainan nya..macam ada je yang kurang..tapi Kaka ni macam tunjang utama pasukan Brazil ni.. Tanpa Kaka..rasanya sukar juga Brazil nak layak ke Final..

Ni je nak cite tentang dua pasukan pilihan aku untuk ke Final.. tak caya? nanti kita tengok kat Final ye..hehehe.. Aku ni murid Pak Belalang tau..hahahaha

8 comments:

  1. ngahhhhhh!! brazil kalah dengan holland nanti~ hahaa :D

    ReplyDelete
  2. aisehh brazil x sempat msk final la...

    ReplyDelete
  3. aku sokong German akan menang tahun ni!!!!

    ReplyDelete
  4. hmm dulu bila saya tengok bola..saya cuma nak tengok the best goal in ja.tak kisah lah sapa yg goal.eh tapi,taknak dah kot tengok bola.football players suma kan tak tutup aurat.nanti sy dpt dosa lak.sy bukannya bnyk wat pahala pon.haha

    ReplyDelete
  5. sudah jadi sejarah.........

    spainx3

    ReplyDelete
  6. salam pendi..harap pendi tukar gambar...my profile ye..nampak tak hansem..kasi cun sikit ye..dari abang blogger

    ReplyDelete